Monday, September 14, 2009

anjakan paradigma



assalamualaikum...



herm, dh lama saya tak buat post berkenaan diri sendiri.. haha arini dh 14 september, ramadhan yang ke 24.. lagi 6 hari nak masuk syawal pulak.. rasanya baru sekejap je di bulan ramadhan yang mulia ni..

bila difikirkan, banyak juga masa di bulan ini yang di sia-sia kan macam tu je.. harapan saya, semoga Allah panjangkan umur, semoga ramadhan ini bukanlah ramadhan yang terakhir bagi saya.. masih banyak kelemahan diri yang perlu diperbaiki, masih banyak ilmu agama yang ingin di dalami, masih banyak benda yang ingin dilakukan.. insyaAllah

cuti dah nak abis, kelas dh nak start.. kalini saya rase macam tibe2 dapat semangat nak study btol2.. saya nak serius kalini.. biarlah orang nak kata ape.. nerd ke anti-sosial ke yang penting bulan 3 nanti bila result unis keluar, saya lepas dengan cemerlang sekali haha insyaAllah

this is not the first time those things happened to me, and i have proved to everyone several times that i can do it actually.. yes i can.. juz sometimes i lost faith to myself.. my mum always asked me.. " is medicine a difficult course, can you handle it? etc" haha

yeah mum, i can do it.. it's not a difficult course.. and i can handle it.. it juz that it takes time for me to force myself to like it.. insyaAllah as the time pass by, things will come back to normal.. hoho

perlukan anjakan paradigma! kene kene kene! haha tak leh nak memain lagi dah.. kalau memain jadi macam first year dulu padan muka.. sape yang sedih? diri sendiri jugak.. kene sering kali ingatkan diri sendiri.. nanti bulan 3 nanti, bile result keluar, nak air mata kegembiraan or air mata kesedihan? ha.. kene tampal kat dinding ayat ni, bagi sedar sikir jangan malas-malas lagi dah.. aim saya nak kurangkan buat benda mengarut.. hopefully menjadilah.. di samping study, kene juga menjalankan tugas sebagai hamba Allah.. melipat gandakan amalan, memohon keampunan dariNya semoga di ampunkan dosa-dosa lalu.. semoga hari yang bakal mendatang bakal ditempuhi dengan semangat yang jitu.. hoho!

marilah kita menggunakan ramadhan yang masih tinggal 6 hari ni dengan sebaik-baiknya.. sekian, semoga saya berjaya merajinkan diri n memfocuskan diri dan membawa pulang sebuah kejayaan bukannya tangisan.. babai!




No comments:

Post a Comment