Wednesday, July 28, 2010

down.. down.. mayday mayday



assalamualaikum..

post kalini juz luahan hati.. tak tahulah kenapa rase down sangat arini, rasa mcm sedih sangat2.. sekarang ni saya kat posting pediatric.. at first saya memang minat juga posting ni, sebab bg saya walaupun posting ni yg paling susah sebab banyak sangat2 benda nak kene baca, tp semua tu mcm hilang bila pandang senyuman baby2..

tapi arini..... one of the doctors asked question to me and she expect me to give the answer on the spot..

" how do we examine a neonate? "

saya jawab: "we asked the date of birth.. "

she quickly give me something like " what a stupid answer she gave"

saya pun rasa mcm adoi nape jawab mcm tu.. manada jawapan mcm tu.. ish2.. ari2 study, tp banyak mana yang study rupa2nya banyak lagi yang belum saya tau..

patutlah sabda Nabi " belajarlah walaupun sehingga ke negara China"

rupa2nya kerana ilmu itu sungguh luas.. untuk kalian yang bersabar dan yakin bahawa bantuan Allah sentiasa datang untuk hamba2Nya yang bertawakal insyaAllah segala yang susah itu akan dipermudahkan..

doa saya semoga Allah menguatkan diri supaya tidak berputus asa dalam menempuh dunia medik ni.. ni baru tahun ke tiga.. 3 years more to go.. insyaAllah..


Sabda Nabi Muhammad saw:

“Sesungguhnya ilmu itu adalah umpama gedung dan anak kuncinya adalah pertanyaan.”

No comments:

Post a Comment