Sunday, January 04, 2009

Palestin



Assalamualaikum sahabat-sahabat.. masuk arini dh 8 hari israel menyerang gaza.. saya terfikir gak nape israel nak serang palestin.. pastu ade terjumpe kat blog ustaz halim.. ni petikan dr blog beliau


Dari pengamatan dan kefahaman saya terhadap putar belit politik antarabangsa, serangan ini bersempena perubahan kepimpinan di Amerika yang akan diambilalih oleh Barack Obama dan Parti Demokrat serta Pilihanraya Umum Israel terutamanya dan lain-lain perkembangan.


Di dalam Israel, keputusan mengorbankan beberapa ratus atau ribu orang Palestin bakal menonjolkan kepahlawanan calon-calon pilihanraya di depan para pengundi Yahudi.


Di Amerika pula, Israel yang menguasai politik Amerika melalui agensi-agensi lobinya seperti AIPAC, media massa, institusi kewangan dll ingin menekankan bahawa siapa dan parti apa sahaja yang memimpin Amerika, majlis keraian berupa hidangan jenazah rakyat Palestin adalah suatu yang mesti, tidak perlu disangkal bahkan mesti disokong dan didokong.


Saya masih ingat, apabila George Bush II menang pilihanraya Presiden 8 tahun lalu, sebaik keputusan terakhir Pilihanraya diumumkan, arahan pertamanya ialah jet pejuang Amerika mengebom beberapa sasaran di Iraq.


Pilunya, serangan jet-jet pejuang di atas mengambil tempat tembakan meriam perayaan hari kebesaran pertukaran kepimpinan, tapi yang disasarkan ialah nyawa umat Islam yang tidak berdosa lagi dijajah kehormatan dan kedaulatannya.



budak kecik ni jadi mangsa sampai hampir berkecai mukanya



one of the family yang kehilangan anak kerana serangan zionis laknatullah



pelik btol if betol tu sebabnye israel nak serang palestin.. memang tak munasabah lansung.. macam-macam dh jadi, ramai yang dh terkorban.. paling menyayat hati, ni petikan yang saya dapat dari al-jazeera.. tajuknye


Deaths as Israel hits Gaza mosque


At least 11 Palestinians, including one child, have been killed after Israeli forces struck a mosque during prayers in the town of Beit Lahiya, north of Jabaliya in the Gaza Strip.


More than 200 people were inside the the Ibrahim al-Maqadna mosque praying when it was struck.


It is not clear yet whether the mosque was hit as part of the Israeli army's shelling, which started on Saturday afternoon.


At least 50 people were wounded, Hamas and medical officials said.


The Israeli military has destroyed several mosques during its week-long offensive in Gaza, saying Hamas uses the houses of worship to store weapons.


Ayman Mohyeldin, Al Jazeera's correspondent in Gaza, said: "As much as Israel wants to be surgical in its strikes at the end of the day it is civilians that are being hit. This is proof that civilians are caught up in these attacks."


Mohyeldin said doctors in the Gaza Strip were being overwhelmed by the number of casualties being brought in as a result of the Israeli offensive and that hospitals were near a state of collapse due to a lack of medicines and blood.




A Palestinian woman with her son who was wounded in Israel's attack on the mosque [Reuters]


bayangkan kawan-kawan, time solat, kat masjid pun israel attack, sedangkan kita kat sini senang je nak solatkan tanpa gangguan. Kawan-kawan juz satu renungan, time saudara islam kite kat palestin ni kene cmni, di mana kita ketika ni? apa sumbangan kite? juz tengok n bersimpati ke? sekurang-kurangnya hulurkan doa dengan ikhlas kepadaNya semoga Allah membantu penduduk palestin dari zionis laknatullah..insyaAllah



Ya Allah
Sesungguhnya kami meletakkanMu
di batang-batang leher musuh kami
Dan kami berlindung dengan Mu
daripada kejahatan-kejahatan mereka


Ya Allah

leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka
pecah belahkan dan kacau bilaukanlah persatuan mereka
goncangkanlah pendirian mereka
dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka
Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa
Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum
Wahai Tuhan yang bersifat murka


Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab
Wahai Tuhan yang menggarakkan awan
Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
KALAHKAN MEREKA
KALAHKAN MEREKA
KALAHKAN MEREKA
DAN MENANGKAN KAMI KE ATAS MEREKA


ALLAHHUAKBAR!!!




Riwayat al-Bukhari dan Muslim:


Daripada Abu Musa al-Asy'ari, Nabi saw bersabda: "Siapa yang berjuang untuk menjadikan kalimah Allah sebagai kalimah tertinggi, maka ia berada di jalan Allah"


Jaminan Allah kepada pejuang-pejuang Islam


Riwayat Muslim:

Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi saw bersabda," Orang kafir dan orang-orang yang membunuhnya tidak akan dihimpunkan bersama di dalam neraka selamanya"


Ganjaran kepada mereka yang berniat syahid:

Riwayat Muslim:

Daripada Sahl bin Hunaif r.a., Nabi saw bersabda: "Sesiapa yang bermohon kepada Allah agar ia syahid dengan niat yang benar, nescaya Allah akan menyampaikannya kepada kedudukan para syuhada sekalipun ia mati di tempat tidurnya"







10 comments:

  1. Anonymous8:57 PM

    amin..

    ReplyDelete
  2. ameen.

    Allahu Akbar!

    ReplyDelete
  3. Sungguh tragis, hampir semua kita mengutuk keras sikap Israel dengan segala aksinya. Namun dengan sangat sadar, kita tahu bahwa mereka tidak akan pernah mendengar umpatan dan kutukan kita, sekeras apapun itu. Ibarat berteriak kepada orang tuli, sekeras apapun omongan kita tak akan terdengar. Tapi dalam hal ini, tentunya bukan Israel yang tuli, namun corong kita yang tidak kuat. Kita lemah.

    Langkah revolusioner yang perlu ditempuh sekarang ini adalah: Mendesak para pemimpin negara-negara timur tengah untuk membuka Zona Militer Tertutup yang dilancarkan Israel di jalur GAZA. Mungkin bisa dikatakan ketegasan bukan hanya mengutuk semata. Bukankah kita memiliki OKI, kekuatan kedua selain PBB... Saat ini, berbagai bantuan medis dari belahan dunia mengalami blokade. Jendral Zionis memberi kekuasaan pada tentara untuk mengusir para wartawan dan suka relawan (tim medis & organisasi kemanusiaan). Lalu, apakah kita hanya diam dan bersuaran saja...

    Allah tidak akan merubah suatu kaumn kecuali mereka mau berusaha untuk berubah... Kutukan dan kecaman hanyalah hembusan angin yang tak memiliki arah.

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:28 PM

    yup2.. kita kene bertindak.. kutuk kat belakang je tak jadi

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:40 PM

    gilaa mantap

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:41 PM

    mantap ape?

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:56 PM

    2 fina

    salam,sebrnya pada pendapt ana isu palestin mmg sgt rumit.n apa yg saudara hazwani postkan bukan utk kutukan,tapi sekadar nk timbulkan satu keinsafan.sbb rata2 kita masih
    xsedar,still enjoy life,heavenly, xpikirkan nasib mereka di palestin.at least,post2 cmni dpt bukak mata kita utk sedar isu sebenar di palestin.mmgla kita lemah,xdpt dinafikan,jd apa jln yg terbaik selain memboikot,mengutuk,megutip derma dan berdoa?pergi berjihad?jd mmg xleh condemn sespe dlm hal,sbb ana pun masih kabur,wallahualam,papepn,jgn berhenti berdoa

    wassalam

    ReplyDelete
  8. Anonymous9:59 PM

    thanks kepada yang memberi pandangan.. mari berdoa kepada Allah semoga penduduk palestin diberi ketabahan n kekuatan untuk menentang musuh Allah ini.. ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
  9. Anonymous10:01 PM

    kpd fina,sekadar pandangan=kimiseto,maap zahir batin~

    ReplyDelete