Saturday, December 20, 2008

Ikan [ in memory]

assalamualaikum.. saje bicara petang ni.. hehe update pasal ikan2 saya.. herm semalam aquarium tu ade artificial rumpai air, tapi rimas pulak ble bubuh sebab diorg asyik nyorok kat situ, tak best... hehe plus makanan pun terkumpul2 kat daun2.. diorg pulak macam tak reti nak cari kat celah2 daun tu.. jadi buat sementara waktu ni saya kuarkan dulu la sume daun2 tu..

hehe neway i've given name to each of them.. although actually kalau sekali pandang, memang tak cam pun yang mane satu (banyak kali pandang pun still tak kenal)

haha ok ade 6 ekor, saya recognize diorg bukan pasal corak, tapi pasal perangai sekor2.. ade sekor ni suka btol berenang kat atas, so saya panggil die atas..

ada sekor lagi ni pelik sket, die ske makan makanan yang kat bawah2, so saya panggil die baik.. pasal die baik la makan sisa orang keskeskes

sekor ni lagi macam pendiam, die tak join orang lain sangat, so name die diam.. ada sekor ni jahat gle, tak tau nape ngan die, kalau nampak ikan len confirm die g kejar, tak taula nape.. so saya panggil die jaHHHat..

pastu dalam banyak2 geng die, jaHHat pasal ske buli sekor ikan ni, again i don't know why.. so saya panggil dia lemaHHH

hehe last skali, ade skor ni wallahualam maybe die nak mati kot, die ske berenang sendeng2, so saya panggil die sendeng.. tapi setakat ni sendeng still makan n minum, ble jaHHat kejar die, laju2 je die lari, not all the time die berenang cmtu, kadang2 ade je die berenang elok2.. not sure either ni memang perangai pelik die or die nak mati..huhu sekian :D

p/s: plz pronounced diorg punye name ikut cara saya taip.. i mean if jaHHHat (sile sebut dengan penekan kat huruf HH pasal letter itu dibesarkan) keskeskeskes

8 comments:

  1. wah... seronok nye la taman permainan kanak2 ikan kat bilik Cik Wani ye... macam2 hal ade... ish3... senang2 nanti... nak jugak Cik Langau singgah berkenal2an ngan anak2 ikan Cik Wani... anak kure2 Cik Langau tu... tunggal... sebab tu la manje nye semacam je... hohoho... Lagi satu... Cik Noen pun dah stat menamekan ikan2 kat dalam balang die tu... ade ABU... AHMAD... AMINAH... OMAR... dengan ALI... ape2 je la korang ni... asalkan bahagie!

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:42 PM

    hahahaha kelakar2.. kenal ke yang mane satu ikan tu?

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:08 PM

    berenang senget mmg tanda ikan nak mati la..

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:04 PM

    ya ya saya tau

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:20 AM

    wallawey hazwani hamzah,hebat r ko dh cam ikan2 ko.tepukan gemuruh*,btw,redhai pemergian ikan ko yg 5 ekor 2 ,hopefully goldfish yg lagi 2 tu akn memberikn awk kenangn yg baru,weee

    ReplyDelete
  6. Anonymous7:47 AM

    5? 6 la :(

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:11 PM

    aahla wei,6.aku terlupaa,sori2,keskes

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:43 PM

    ceh..

    ReplyDelete